Pages

Monday, October 29, 2012

Artis-Artis Malaysia Akan Masuk Neraka - Abby Abadi!

Luahan hati kecil, tetapi besar harapanya itu dilotehkan pada 21 Oktober 2012 sempena program Bicara Hijrah Selebriti (Bersama Abby Abadi).

Menurut Abby Abadi dalam intipati ceramahnya menegaskan apa yang difahaminya pada akhir zaman nanti ialah, antara perkara yang paling melalaikan umat islam itu nanti, adalah hiburan dimana dunia yang pernah di jejakinya dahulu.

“Bilamana saya sudah berada didalam keadaan sekarang ini, apa yang saya lihat terhadap rakan-rakan saya (pelakon) buat sekarang ini memang langsung tidak mengikut Syariat Islam. Jadi situasi industri hiburan yang macam ni memang sangat menakutkan saya”

“Maknanya sebagai contoh tak kira la dia tu isteri ataupun suami orang ke main belasah je sesuka hati kelakuannya semata-mata mahu mengikut skrip. Bila saya tengok macam ni memang tak ikut undang-undang islam dah.” Ujarnya.

Tambahnya juga beliau simpati dengan rakan – rakanya yang terlibat didalam industri hiburan ini. Jelasnya lagi “Saya rasa macam dah jadi satu tanggungjawab yang besar bagi diri saya untuk menyedarkan rakan-rakan artis. Risau juga saya, sempat ke saya nak selamatkan rakan-rakan saya ini sebelum kiamat?” seterusnya..

Apa cerita ni...Kejap kata kerjayanya sebagai pelakon dalam industri hiburan merupakan kerjaya yang paling melalaikan umat islam..Kejap lagi kata..jangan letakkan saya sebagai seorang bekas pelakon kerana saya masih sayangkan dunia hiburan dan masih mahu berlakon...

Ini kenyataan Abby sebelum ini..

Disogokkan dengan satu paparan Video rakaman ceramah yang disampaikan oleh ‘Pelakon’ Abby Abadi di Taman Melewar pada 23/9/2012 oleh rakan kami maka ini yang dapat kami sampaikan kepada anda.

Ujar Abby “Jangan letakkan saya sebagai seorang bekas pelakon ya, kerana saya masih sayangkan dunia hiburan. Saya tak nak buat kerja apa yang saya buat sekarang ini sebab ini bukan kemampuan saya.

Saya tak nak jadi penceramah dan saya tak nak jadi ahli politik sebenarnya. Saya masih mahu berlakon dan insyallah dengan lakonan pun kita boleh berdakwah untuk agama Allah Swt. jadi saya mengharapkan sesuatu yang baik untuk negara, untuk industri hiburan, untuk kawan-kawan saya dan untuk semua umat islam”

Laaa...tak payahlah susah-susah nak kembali ke dunia hiburan di Malaysia ni kerana melalaikan dan tidak mengikut syariat Islam...nanti masuk neraka plak macam artis-artis yang lain.. EP nasihatkan lebih baik Abby terus berlakon bersama PAS jadi penceramah yang hebat kerana dunia hiburan bersama PAS menjanjikan syurga..nanti sia-sia je watak alim yang dibawa selama ni terkantoi.

2 budak comel:

Makbed said... [Reply to comment]

keterkejutan budaya..

padahal, orang lain lama dah tahu. dia yg baru je 'nampak' kalut-kalut plak. tapi, baguslah kalau dh insap tu. ngehehhe...

suka Abby yg dah behijrah. tapi tak gemorkan sikap nya yg kecoh2 sejak kes ngan ex-hasben dia tu. ingat kan da berubah....

Sis Rich said... [Reply to comment]

Makbed .jgn ckp org.cermin dr sdiri tu..n ep..ckp cm org xda ilmu..a.ka...xbljr tinggi..mentaliti rendah.syg abby

 

About Me

My Photo
what can i say?? i'm unique & i'm not like other gurls.. i am myself.. just me!!

Newsletter

We’ll keep you informed and updated

MyInstaShop

Followers